söndag 4 september 2016

Ljusglimtar v 35



Förutom att Reaktionista har en underbar blogg i största allmänhet har hon en återkommande del av sin blogg som jag älskar. Varje söndag kommer hennes stjärnögonblick upp. Alltså allt fina och härligt som hänt den senaste veckan. Jag älskar att läsa allt härligt hon har samlat på den gångna veckan. Både stort och smått. De öppnar mina ögon lite mer för små ljusglimtar i vardagen.

Jag har funderat ett tag på vad mitt ska heta för jag vill inte sno allting rakt av. Så de blir helt enkelt mina ljusglimtar. Så tanken är att de varje söndag ska komma in ett inlägg om mina stjärnögonblick under veckan som gått.

* åka iväg till Flygvapnets dag med prinsen och uppleva det med honom

* se barnen tillsammans efter att dom längtat efter varandra i över två veckor

* sitta i bilen när det regnar

* krama min mamma

* kvällspromenad med prisen

* ge prinsen presenter på sängen på hans födelsedag

* titta på bilder från hela prinsens liv

* baka tårta

* ha ett städat hem

* när släkten kommer och firar prinsen. Att se honom med dom människorna som älskar honom mest

* leta Pokemons med prinsen

* ta en långpromenad i solen

* få sms och samtal från sonen när han är i skolan

* kycklingarnas lycka när jag kommer med vatten

* bjuda in vänner till oss och sen sitta i skogen en hel kväll. Grilla korv och marshmallows

* hundar som kommer och lägger sitt huvud i knät och vill bli klappade

* få hem lamm

* ge mannen sovmorgon och själv fixa alla djuren

* nybakat bröd till frukost

* leverera bröllopsbilder och vara klar med alla bilder.


4 kommentarer:

  1. Vilken kul idé tycker jag.
    Mamma C

    SvaraRadera
  2. Mitt hem är typ alltid bloggstädat, jag städar när jag är stressad, rastlös, uttråkad, glad... hehehe...

    SvaraRadera
  3. Vilka fina punkter!

    Bröllopsbilder är så skönt att leverera. Sitter med ett gäng nu och det känns som att det börjar svida i ögonen. Men det är fint att få ta del av det.

    Kram Hannis

    SvaraRadera