tisdag 11 juli 2017

String art


Jag testade en ny sak förra veckan. String Art. Jag har sett det lite här och där och tycker att det är väldigt fint och ser roligt ur.


Jag hade allting hemma. Så jag tog en vit planka och klippte ut ett hjärta ur ett papper så hjärtana skulle bli lika stora. Efter att ha skissat upp hjärta var det dags för hammare och spik. Vilken tid det tog! Mycket längre än jag trodde. Men jag höll i. Spikade i linjerna till alla tre hjärtana.
Eftersom jag inte gjort det tidigare så visste jag inte hur långt ut spikarna skulle sitta. Men jag gjorde det på känn och det funkade.


Sen kom det roligaste. Att trä garnet runt runt runt. Även här testade jag mig lite fram. Men kom fram till att det blev finast om man bara körde på måfå. Och många varv blev det.
Det var så roligt och jag har så många olika mönster jag vill testa så jag måste skaffa flera plankor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar