tisdag 13 mars 2018

Hemmagjorda små glassar


När mamman inser att man inte kan äta godis och kakor till varje måltid varje dag får man börja fundera på vad man stoppar i sig. Det är inte lätt att ignorera sockersuget men jag jobbar på. Idag gjorde vi egna små glassar som i alla fall är lite nyttigare än godis och kakor. Hoppas jag i alla fall. 

Jag delade en banan på två och satte i ett sugrör i varje och så in i frysen. Samtidigt som dom låg där och blev kalla smälte jag choklad som jag sedan doppade bananerna i och hällde på strössel. Sen in i frysen igen. Enkelt och som sagt kanske lite nyttigare än sånt man köper. Det är ju bara ett tunt lager choklad över. Man kan ju välja en mörkare choklad om man vill. Eller ha på hackade nötter. 


Jag testade en nu ikväll och det var så gott och stillar sockersuget väldigt bra. Idag skulle jag ha tränat men Melwin ville så gärna att jag skulle vara hemma med honom och det är svårt att säga nej till. Så jag satsar på ett pass imorgon när han är i skolan istället. Och ett pass på torsdag när han är på tennis.  

1 kommentar: