lördag 17 mars 2018

Bidrag hit och dit


Jag förstår inte vad försäkringskassan håller på med. Eller det är väl regeringen egentligen. I början av året fick jag brev från försäkringskassan och dom skulle höja min pension och även underhållsbidraget. (Underhållsbidrag är inte samma som underhållet som den andre föräldern betalar utan detta är ett stöd man kan få om man har barnet på halvtid) Nu fick jag brev igen och denna gång sänker dom underhållet och även bostadstillägget. Jag blev så Glad över några extra hundralappar i månaden men jag hann inte ens få dessa innan dom ändrade allt igen. Men så länge jag har samma summa och inte mindre är jag nöjd. 

Men dessa regler och lagar förstår jag ingenting av. Och varför ändrar man det för att en månad senare ändra det igen? Man blir inte rik av att vara sjukpensionär och jag tror ingen är det av lathet för det är svårt att leva så. Jag har precis så jag klarar mig och en enda oväntad utgift förstör allt. Jag har en väldigt tight budget men den funkar. 

1 kommentar: