fredag 2 mars 2018

Ett oroligt äventyr


Igår var jag på ett äventyr som var allt annat än roligt. Jag har i flera veckor tänkt att jag vill åka till Omberg och fotografera. Jag vet en plats där det rinner en bäck och jag tänkte att den skulle vara väldigt fin nu när det är snö och kallt. Så igår packade jag ner kameran och åkte iväg. Det blev inte riktigt som jag tänkte mig. När jag kom fram till Omberg fick jag köra väldigt sakta då det var halt men jag tog mig fram. Tanken var att ställa mig på parkeringen och sen gå ner till bäcken men när jag var framme bestämde jag mig för att åka fram och se hur vägen ner var. Det var plogat så jag åkte ner. På ett ställe fick jag inte stopp på bilen då det var så halt men jag tog mig ner och fotade lite i bitande kyla. 



När jag fryser tillräckligt sätter jag mig i bilen och inser att jag inte kan ta mig upp för backen. Bilen vara spinner och glider. Oavsett hur jag gör kommer jag inte upp. Det börjar mörkna och jag är helt ensam ute i skogen och kan inte ta mig någonstans. Som tur är har jag en kompis som bor nära Omberg och jag ringde honom och grät. Han kom direkt och han lyckades köra upp min bil. Han är inte lika rädd som mig. Jag sätter mig i bilen och ska köra iväg. Min kompis åker först och när jag kommit ca 10 meter kommer en backe och återigen börjar bilen spinna. Jag är då så trött och frusen att jag skriker rakt ut: Jag orkar inte! Rädslan är då borta och jag är bara arg. Så jag backar så långt jag kan och gasar på och tar mig efter ca fem försök upp för backen. Sen gick vägen hem bra. 

Och vad fick jag för detta då? Jo två bilder som jag inte ens blev nöjd med.... 

2 kommentarer:

  1. Nä men hjärtat då!!!! Tur att det inte hände något farligt. De två bilderna är väldigt fina i alla fall... KRAM

    SvaraRadera
  2. Åh fy :(. Inte alls roligt :(. Tycker bilderna är jättefina, men är säkert så att händelsen också drar ner för dig. Stor kram!

    SvaraRadera