onsdag 18 oktober 2017

Virkat nyckelband


Jag har länge haft ett nyckelband men som ni vet när man haft någonting länge så slits det. Dessutom var det inte så snyggt. Ett vanligt tygband med väldigt många olika färger. Kändes inte alls som jag. 
Och eftersom det gick sönder fick jag idéen att virka ett eget. 


Sagt och gjort. Jag tog fram garn i färger jag gillade. Sen la jag upp 60 maskor och fyllde på med stolpar hela vägen. En rad med smygmaskor och avslutade med det lila garnet som jag virkade tre smygmaskor med och fäste på varannan maska för att få lite spets känsla. 


Fäste det i en nyckelring jag hade och sen var det bara att flytta över nycklarna. 

Både min mamma och min syster önskade sig varsin och eftersom dom båda fyller den här månaden ha jag fått till två stycken som present till dom. 

2 kommentarer:

  1. Vad fint! Och smart! Alltid kul med något eget, och bra mycket roligare än alla vanliga nyckelband med något reklamtryck :)

    SvaraRadera
  2. Så fint och smart. Måste prova jag med��

    SvaraRadera