onsdag 31 augusti 2016

Diy stege


Tyckte att de var lite tomt på vår uteplats. Hade dessutom sett ett par grenar i fårhagen som jag var sugen på att använda. Och att ha någonstans att hänga filtarna på vore perfekt.


Jag sågade till grenarna till den längden jag ville ha och sågade sen isär en av grenarna till steg. Mätte så dom vart ungefär lika långa. Men eftersom grenarna inte är riktigt raka så behövde jag inte mäta på millimetern utan körde bara med ögonmått.



Efter de la jag ner allting på marken och tog fram ett rep. Klippte av en bit och sen började jag snurra det runt. Gjorde det i ett kryss med steget i mitten. Avslutade med några knutar på baksidan.


Sen var det bara att ställa upp den mot väggen och hänga över våra filtar. Enkelt, gratis och fint.
Är sugen på att göra en likadan till vårt sovrum som vi kan hänga våra kläder på. Men tyvärr tror jag inte att de får plats. Vi har ett så litet sovrum.

1 kommentar:

  1. Så fint! Blev sugen på att göra en sån att ha ute nästa år nu :) Tack för inspon!

    SvaraRadera