torsdag 8 juni 2017

Badrumsmatta


Jag kände att jag behövde en badrumsmatta men hittade ingen jag tyckte om. Dessutom ville jag ha en ganska liten eftersom mitt badrum är väldigt litet.
Så jag gjorde en egen helt enkelt.


Jag hade en halkmatta med stora hål hemma. Denna klippte jag till önskad storlek. Sedan tog jag fram handdukar som gjort sitt. Dessa klippte jag i små remsor som jag sedan trädde igenom hålen i halkmattan.


Den är otroligt skön att gå på och dessutom perfekt att ställa sig på efter duschen. Eftersom den är gjord av handdukar torkar fötterna fort och mattan också.

3 kommentarer:

  1. jag älskar det här, att göra eget när det är något en saknar! så himla fint!

    SvaraRadera
  2. men hallå vad smart! återanvändning och funktion i ett. och en unik matta fick du också!

    SvaraRadera