lördag 5 augusti 2017

Tre fantastiska böcker



Jag har läst en trilogi som jag verkligen måste tipsa er om. Tre helt fantastisk spännande böcker som tog tag i mig från första sidan och sen höll mig kvar till den allra sista. 

Författaren Mariette Lindstein har själv levt många år inom en sekt. Böckerna är en blandning av självupplevt och fiktion. Men så otroligt bra skrivna och fasansfulla samtidigt.

I den första boken får man följa med i hur Sofia Bauman träffar sektledaren Franz Oswald. En väldigt karismatisk man som kan fånga vem som helst. På ön har han sina följare som lever efter hans ord ViaTerra. Den enda rätta vägen enligt honom själv. Självklart ses det inte som en sekt av någon där. Allting är så fint och härligt men det ändras snabbt.

Som man förstår av titeln på bok nummer två har sekten upplösts  för att sedan komma tillbaka. Och i den tredje får man följa barnen som födds i sekten. Franz Oswalds egna sönder men även Sofias dotter. Kan det vara Franz som är pappa till henne?

Jag vill inte avslöja för mycket om böckerna eftersom jag verkligen tycker att ni ska läsa dom. Det är verkligen fantastiska böcker!  

1 kommentar: