onsdag 5 juli 2017

Min nya bullet journal

 Efter att ha hållt på med bullet journal ett tag (ett sätt att samla allting på en plats. Allt från kalender till listor) kände jag ett behov av att ha en "riktig" bujo.
Många använder en Leuchtturm 1917. Dom finns i massa olika färger och med ett färdigt index och numrerade sidor. Dessutom kan man välja helt blanka sidor, prickade sidor eller linjerade.
Jag körde på en lime grön med prickar. Är redan kär!


Jag kunde inte hålla fingrarna i styr utan började direkt att överföra allt från min gamla bujo (som bara var en tunn akvarellbok) till min nya fina. Så roligt! Den börjar ju nu i Juli så efter att skrivit in alla årets månader för att ha en översikt blev nästa uppgift att göra en månadsöversikt för juli.


Nått roligt som jag inte hade i min förra men tog in i den nya var en sommar bucket list. Den kommer fyllas på med mera punkter och det är bara härliga och roliga saker.


Jag som älskar att skriva, rita och planera älskar detta. Man gör den till sin egen och har det man själv behöver i den. Skriver som man vill, ritar i den om man vill. Det finns inga regler. Det finns självklart ett sätt som man kan göra det på. Med index, keys, future log osv. Men man gör precis som man vill.

4 kommentarer:

  1. Nej vad roligt, jag har dock inget tålamod för kunna göra något sådant där.
    Sen när jag målar ser det ut som en kratta xD

    SvaraRadera
  2. Åh men så peppigt att ha en sån! det borde jag med skaffa som älskar listor och att planera saker ;)

    SvaraRadera
  3. jag försökte göra en bulletjournal men blev SÅ stressad! =) funkade inte alls för mig. Synd för det verkar så fint och kreativt!

    SvaraRadera
  4. Det här är sååååå vackert!! Du är ju superduperduktig! Du får gärna uppdatera med fler uppslag tycker jag :D

    SvaraRadera