måndag 10 juli 2017

Det dåliga samvetet


Är det inte konstigt att man alltid har dåligt samvete? Melwin har varit här i över en vecka nu och vi har i stort sett inte gjort någonting. Varit och handlat, varit ute och gått, sett film, spelat spel. Varit iväg och grillat och en liten road trip förra söndagen där vi utforskade och fotade i ett öde bostadsområde.

Den här veckan ska han till biblioteket för att lära sig koda och förhoppningsvis hinner vi med att göra någonting mysigt med mamma/mormor. Sen är det optikern för mig och en fotografering.

Planen är att vi nästa gång han kommer ska åka runt Vättern, plocka jordgubbar och förhoppningsvis bada och åka på en till road trip längre ner i landet.

Men det känns som att i borde hänga på stranden varje solig timme, äta glass och åka Sverige runt. man ser vad andra gör på sociala medier och det känns inte som att jag räcker till. Egentligen borde jag inte bry mig om det. För vi båda trivs väldigt bra med att bara vara hemma och ta det lugnt. Göra var vi vill i vår egen takt.

Samtidigt vet jag att det är barn som fortfarande är på fritids och kanske enbart är lediga några få veckor under sommaren. När sonen var mindre jobbade jag hela somrarna. Nu är jag alltid hemma. Han är ledig minst 6 veckor denna sommar och 4 av dom är hos mig. Dessutom har han nu klarat av ännu ett år i skolan och förtjänar att bara få vara och ta det lugn.

Vet inte varför jag försöker försvara mig egentligen. Vi gör ju vad vi vill och mår bra av. Och vi älskar båda två att vara hemma och med varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar