lördag 29 juli 2017

Äventyrsgolf vid Vättern


Idag skulle vi åkt iväg på äventyr men det fick ställas in eftersom jag ligger sjuk. Så istället passar jag på att visa er lite bilder från en utflykt vi gjorde för lite mer än två veckor sen. Efter att Melwin mest suttit och spelat och inte velat göra någonting fick jag honom att åka iväg och spela minigolf. Eller äventyrsgolv heter det nog egentligen. Något vi gör minst en gång varje sommar och tycker är väldigt roligt båda två. 


Vår favoritbana ligger vid Varamon i Motala. En väldigt rolig banan som är lite klurig. 
Där spenderade vi eftermiddagen med att tävla mot varandra tillsammans med en annan person som vi båda tycker väldigt mycket om. 


Banan är väldigt fint skött och banorna har koppling till Motala. Så man känner igen sig om man varit där några gånger. Populärt verkar det också vara för vi har alltid fått vänta lite när vi varit där. 


Ser ni koncentrationen? Det hjälpte tyvärr inte för jag kom tvåa. Men jag är ändå nöjd. Vissa banor gick väldigt bra. 


Efter lite glass gick vi ner till Vättern för att känna på vattnet. Melwin skulle inte ha med sin badkläder. Tänk att mamma aldrig lär sig! Klart han ville bara när vi väl var där. Och det var faktiskt så skönt i vattnet att jag också hade kunnat tänka mig ett dopp. 


Det slutade med ett dopp i kalsonger och en nöjd mamma som fotade solnedgången. En väldigt härlig sommarkväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar