torsdag 29 juni 2017

Växtgalen!


Imorgon kommer äntligen Melwin hem igen. Fast eftersom han var här hela midsommarhelgen så har han inte varit borta så många dagar. Och sen han åkte i söndags har vi faktiskt träffats varje dag ändå. Förutom idag. Men jag har vinkat till honom idag.

Kyl och frys är påfyllda inför hans hemkomst och eftersom det är sommarlov är frysen full med glass. Nästa vecka är det dags kollo för honom måndag till fredag. Men vi ska nog hinna mysa lite vi två också. Veckan efter det är ingenting planerat men tanken är att vi ska göra någonting med mormor och ev moster också.


Jag passade på att åka till två handelsträdgårdar idag. Dom har 50% rabatt på allting nu så jag var tvungen att åka och titta lite. Och hittade även lite som följde med hem.
10 stycken olika plantor blev det. Tomatplanta, smultron, murgröna, palettblad, pelargon mm. Så roligt att fylla hemmet med mer växter och att sitta på golvet och plantera om lite och ta lite sticklingar.

Jag har blivit helt tokig i växter på senaste tiden. Vet inte vad som hänt med mig. Jag läser massor om dom, försöker lära mig hur jag ska ta hand om dom, tar sticklingar och tar hand om dom varje dag.
Jag pratar med dom, vänder på dom eftersom dom drar sig mot ljuset och ser till att dom inte torkar ut. Dom har blivit mina små bebisar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar