måndag 5 juni 2017

Städmani

Bild från pixabay

Jag är en total städgalning! Jag städar varje dag. Eller plockar i alla fall. Och ungefär var tredje månad för jag ett sug efter att göra en rensning. Då går jag igenom varenda skåp och låda. Allt rensas och oftast är det flera säckar som åker till tippen efter det.
Allt dras ut, gås igenom, torkas av och det som ska sparar lägg på sin plats. Och jag älskar det! Ordning överallt. Veta att det är rent överallt. Jag började lite smått igår genom att skura spisen och städa soffan. Lyfta alla kuddar och dammsuga under, flytta på soffan för att dammsuga under och tvätta alla kuddar. Så min rensnings period har nu officiellt börjat.
Ganska bra sätt att börja sommaren på måste jag säga. Eftersom man inte är inomhus så mycket på sommaren känns det perfekt att ha gått igenom allting och städat ordentligt så man bara kan göra det nödvändigaste när man måste.

1 kommentar:

  1. Jag önskar verkligen att jag vore en total städgalning. Jag ogillar verkligen att städa men tycker att det är så underbart att ha ett städat hus. Den ekvationen funkar lixom aldrig ;-)

    SvaraRadera