onsdag 21 juni 2017

Mina växter

Igår planterade jag om några om mina växter. Då kom jag på att jag förra veckan fotade mina växter för att visa er. Det glömde jag visst bort. Men tänkt så mycket som händer på en vecka. Dom flesta hade ju växt ur sina hem och nu fått nya.


Jag fick två sticklingar av palettblad av Rangifers för några veckor sen. Blev så glad! Dessa sattes i vatten en stund för att  ta igen sig efter den långa resan i ett kuvert och planterades sedan ner i jord. Dom växer så mycket och är ju så otroligt fina.


I en lokal köp och sälj grupp på Facebook sålde en tjej små elefantöron. Jag högg direkt och köpte två stycken. Nu väntar jag med spänning på att dessa ska växa sig stora. Dom är inte omplanterade än då jag tycker att dom växer ganska sakta och fortfarande har gott om plats.


Den här är jag stolt över! Jag satte en mango kärna för ca 2 månader sen. Har ni sett så fin den är? Den växer och mår riktigt bra.


Jag förväntar mig ingen frukt på denna men den gör mig lycklig bara genom att finnas och växa.


Det här är faktiskt pumpa. Jag satte frön i ett litet växthus och det växte så det knakade. Ser ju lite dumt ut i en liten kruka men den fick ny kruka igår. Även här förväntar jag mig ingen frukt utan tycket bara att den är väldigt fin där den står.


Här har vi ett sånt mini växthus som pumpan började växa i. I denna är det paprika. Har även en med gurka i. Köpte på ÖB för ca 20 kr. Det växer riktigt bra.


Och mina tomatplantor. Dessa är från en tomatskiva som jag stoppat ner i jorden. Och det har växt sig så stort. Dom har ni fått flytta ut på balkongen. Jag hade bönor som ja ställde ut men dessa dog efter bara en natt. Så jag lät tomatplantorna stå inne extra länge och sen bar jag in dom på kvällarna ett tag. Vill inte att dom ska gå samma öde till mötes som bönorna gjorde.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar