lördag 10 juni 2017

Lördagslista

Hittade en lista inne hos Underbara Clara som jag lånade. Tyckte den var så himla rolig. Och jag älskar ju listor!




HAR DU?

Folköl i kylen:
Absolut inte. Jag dricker ju inte
Något husdjur:
Ja. Vår älskade lilla Doris.
En favoritsötsak?
Choklad! Alltid choklad
Puder på dig:
Nej.
Några framtidsplaner:
Inte längre än sommarens planer
Några MVG:n:
Tror inte det. Kommer inte ihåg med VG är nog det högsta jag har fått
Något beroende:
Cigaretter tyvärr. Och socker.
Fikat idag:
Nej
Nagellack:
Ja. Målade naglarna ljusblåa igår.
Någon vän som bor i ett annat land:
Nej


VEM?

Avskyr du:
Hmm... försöker att inte lägga energi på att avsky människor. Leder ingenstans. Men pedofiler och våldtäcksmän går ju inte att låta bli att avsky.
Delar du mest minnen med:
Det är nog min mamma och syster. Eller min son kanske. Vi har många fina minnen ihop.
Längtar du mest efter:
Jag längtar mycket efter min mamma. At få sitta och prata med henne om allt och ingenting i evigheter. Längtar också efter min syster och att få göra samma sak med henne.
Stör du dig på:
Oj! Det blir nog en lång lista. Även om jag försöker låta bli att. Tar så mycket energi. Men jag stör mig på mesiga människor. Som bara följer andra och inte har någon egen åsikt. (som jag själv kan vara ibland) Stör mig också på människor som tror att dom vet och kan allt och ska tala om för andra hur dom ska leva sina liv. Samt människor som ska prata skit om andra och är trångsynta.
Gosar du med:
Min son såklart
Lagar mat:
Jag! Finns ju ingen annan här hemma som gör det.
Diskar:
Min diskmaskin. Men jag fyller, tömmer och sätter igång den.


VILKEN?

Tidning läser du:
Enda tidningen jag läser är Östgöta tidningen som är en gratis tidning som kommer ut en gång i veckan. Men det händer att jag köper 101 idéer.
Buss åker du oftast:
Ingen alls. Åker aldrig buss.
Dag fyller du år:
20 oktober
Årstid föredrar du:
Slutet av våren och sensommaren. Typ maj och slutet av augusti.
Stad är du uppväxt i:
Mjölby. Där jag fortfarande bor



VAD?

Gör du nu:
Sitter i soffan med datorn på magen och tittar på en serie på tv.
Är bra med dig?
Jag är snäll och ställer gärna upp. Vill hjälpa alla. Otroligt organiserad.
Är dåligt med dig?
Konflikträdd, dålig självkänsla och svårt att säga nej
Vill du arbeta med:
Människor. Som jag gjorde förr. Älskade mitt arbete som undersköterska inom äldrevården. Eller fotograf. Det är så underbart att fotografera och fånga minnen.
Är roligast just nu:
Att få vara med min son och att ha fantastiska människor i mitt liv.
Har du på dig nu:
En stor svart tröja och svarta leggings. Som vanligt...
Äger du för skor:
Ballerina skor och gympadojor. Finns lite annat också men det samlar damm i en garderob
Har du för storlek i skor:
37-38
Läser du för bok:
Den nionde graven av Stefan Ahnhem
Ska du göra nu:
Se hur det går för maten i ugnen och sen göra en sås. Efter maten ska vi ut på landet och hälsa på våra djur och grilla i skogen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar