söndag 18 juni 2017

Ljusglimtar v 24


Varje söndag samlar jag ihop det finaste som hänt under veckan. Stora och små saker som förgyllt mitt liv. För att se att det finns mycket fint och öka min känsla av tacksamhet. Idén har jag lånat från Reaktionist som varje söndag skriver sina stjärnögonblick.

* sitta i sonens soffa och bara prata

* solsken

* plocka in en bit av sommaren och sätta i en vas på mitt köksbord

* sonen som kommer in i mitt sovrum och inte tycker att jag ska sova själv

* sitta mitt inne i skogen och bara vara

* ha fantastiska människor i mitt liv

* sonens fina vänner som gärna hänger hos oss

* baka någonting som blev otroligt gott

* att ha ett hem som jag älskar och alltid längtar hem till

* alla fina människor som vill vara med på sonens skolavslutning

* att det fortfarande är ljust efter kl 22 och att man kan ha balkongdörren öppen utan att frysa

* få erbjudande om att åka till Öland i sommar

* sitta i gräset med min familj och fika och fira sonens skolavslutning

* ligga i sängen med prinsen och testa olika snapchat filter och skratta åt hur vi ser ut och låter.

* sitta i soffan med öppen balkongdörr medan regnet bara öser ner och få sitta där och titta och lyssna.

* dansa och sjunga i köket med Melwin medan vi bakar kakor 

* spendera en hel helg i bästa sällskapet och bli omhändertagen hela tiden. Mitt favoritgodis köpt, mat lagas åt mig och jag får bara vara 


1 kommentar:

  1. Det är verkligen så mycket som är fint med tiden just nu. Kanske speciellt "plocka in en bit av sommaren och sätta i en vas på mitt köksbord" - jag älskar just detta, att kunna plocka in sommaren och njuta dubbelt upp. Kram!

    SvaraRadera