söndag 11 juni 2017

Ljusglimtar v 23


Varje söndag skriver jag ner det bästa och finaste som hänt under veckan. En idé jag fick från Reaktionista som varje söndag skriver sina stjärnögonblick. Jag älskar att läsa dessa och skriver därför ner mina egna. För att se det fina i livet och att det finns mycket att vara tacksam för.

* få ett samtal från någon som bara ville tala om att hen saknade mig 

* sitta och titta på en duva som nyfiket tittar in genom fönstret när den landat på min balkong 

* morgon mys med doris 

* upptäcka en liten nyckelpiga som landat på mig och kryper runt 

* en prins som bara vill mysa 

* börja dagen under täcket med doris nära och lyssna på ljudbok medan regnet slår mot fönstren 

* få krama och prata med mamma en stund

* sitta och skriva långa brev för hand

* ta en lugn promenad på en strand

* vara med min prins

* en fantastisk solnedgång

* träffa en gamla vän igen

* ha ett hem som är ordentligt städat och luktar gott

* hämta hem små elefantöron









2 kommentarer:

  1. jag har svarat på din kommentar på min blogg, men skriver här också:

    Ja, eller hur! Och jo, klart att det räknas! Att återbruka är att ta tillvara på något, så att en vill/kan använda det igen och på så vis ge prylen längre livslängd. Om det i slutändan blir samma sak eller något helt annat är inte det viktiga! Ska bli roligt att se vad du återbrukar :)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. åh så himla fina stunder <3 det där att få höra att en är saknad är ju för fint. tack för att du påminde mig om flera stjärnögonblick i mitt eget liv också <3 Är så glad att du läser och tar efter. Kram!

    SvaraRadera