onsdag 14 juni 2017

Fika till skolavslutningen



Hej på er!
Vad gör ni idag? Själv har jag spenderat en stund i köket. Imorgon är det skolavslutning för prinsen och det ska vi fira med fika. När jag slutade skolan kom alltid mormor och morfar och fikade med oss och vi åt jordgubbstårta. Men det blir inte tårta imorgon.


Nej imorgon blir det rabarbermuffins och chokladsnittar. Så det har jag hållt på med nu i eftermiddag. Men det ska sparas tills imorgon så jag vet inte om det är gott eller inte.


Melwin är i alla fall nöjd med hur det ser ut.
Vi hoppas på att mormor och moster, pappa, farmor och farfar kommer och fikar med oss imorgon efter skolavslutningen. För att fira att sommarlovet äntligen har börjat.


Melwin har kämpat på nu sista veckan. Han är ganska trött på det nu och jag förstår honom. Jag kommer ihåg att när sommarlovet närmade sig ville man bara strunta i skolan och få vara ledig. Men imorgon är årskurs 4 slut och ett långt härligt sommarlov väntar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar