fredag 9 juni 2017

En gul vecka

I samarbete med Ristenta

 Quinoaburgare med coleslaw och picklad rödlök
Fantastisk gott. Man behöver verkligen inte sakna vanliga hamburgare när man får äta en sån här.

 Linsotto med smörstekt portobello och parmesan
Det här var den enda rätten under veckan som vi inte tyckte speciellt mycket om. Men jag är inte så förtjust i svamp.

 Kikärtsbollar med ugnsbakad blomkål och tahiniyotghurt
Jag har alltid tänkt att jag inte gillar blomkål men så fel jag hade. Detta var underbart! Och morötterna med granatäpple och lime var bland det godaste jag någonsin ätit.

Ris och sesam blandning med grillade grönsaker, haloumi och tomatpesto
Kul att göra sin egna tomatpest. Väldigt enkelt. Dessutom första gången jag åt haloumi. Väldigt gott!

Vi fick möjligheten att prova en gul vecka tack vare Risenta. En vegetarisk vecka. Det var otroligt roligt att testa och så mycket gott vi åt! Jag har alltid tänkt att ska man äta vegetariskt så blir det sallad. Men så är det verkligen inte. Det var så mycket god mat och nya smaker. Dessutom blev jag mätt på mycket mindre än jag brukar bli.

Allt vi åt och alla recept finns att hitta HÄR på risentas sida. Om ni blir nyfikna på att testa någonting. Vi kommer definitivt att äta flera av rätterna igen.

1 kommentar:

  1. Men åh så mycket gott! Kul att få testa på :)

    SvaraRadera