onsdag 7 juni 2017

Bullet journal


Jag har börjat med någonting nytt. Bullet journal.
Det är en sak som jag tittat på länge och velat testa. Det är en kalender som man gör själv. Ett anteckningsblock, penna och linjal så är man igång. Man väljer själv vad den ska innehålla.


Juni är den första månaden jag testar detta. Så jag började med en första sida och sedan en månadsöversikt. Sen fyller man på med vad man behöver. Jag har veckouppslag, en sida för min ekonomi, sidor där jag skriver ner saker som jag inte får glömma och en habit tracker. En sida där man håller koll på vad man själv känner att man behöver. Jag har tex somna innan 23 varje kväll, ta min medicin, inte äta socker osv. Där fyller jag i varje dag jag gjort någonting av det jag skrivit upp. För att ha koll.


Eftersom man gör den själv blir den väldigt personlig och man väljer själv hur man gör, vad man fyller den med och hur. Man dekorerar hur man vill och sätter upp sidorna som man vill.
Jag har länge följt Dorro och efter att hon började med sina Youtube videos om bullet journal kände jag att jag var tvungen att börja. Det är så roligt!

Så nu är söndagar min planerings dag. En dag då jag gör kommande veckas uppslag, skriver in det som ska göras och kollar av om det är någonting från veckan innan som inte blev gjort som ska flyttas över.

2 kommentarer:

  1. Men åh vad kul! Det där vill jag också göra :)

    SvaraRadera
  2. Så kul. Och så fint du gjort din. Dorro är grym och en bra inspiratör i detta.
    Kram Sofia

    SvaraRadera