lördag 17 juni 2017

Att börja springa


Jag läste ett så otroligt inspirerande inlägg inne hos Elin på Nevnarien för några dagar sen. Hon skrev hur hon hade börjat springa och gav lite tips på hur man kan gå från soffpotatis till att springa en mil.

Jag som alltid drömt om att springa blev väldigt imponerad av hur hon har gjort och hur enkelt det låter. Jag hade redan innan jag läste det börjat gå längre och snabbare promenader men nu ska jag lägga in en extra växel. Min syster och jag har som mål att springa ett lopp tillsammans nästa sommar. Någonting som vi båda drömt om länge.

Och vet ni! Igår när jag var ute med Doris så blev jag så sugen på att springa. Så jag gjorde helt enkelt det. Inte långt och inte fort. Kanske mest kallas att jogga. Men det gick fortare än att gå i alla fall och det är en början. Blev så lycklig när jag insåg att jag faktiskt orkade. Trodde inte att jag skulle klara mer än 2-3 steg. Nu vill jag bara fortsätta och själv kunna springa en mil.

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat. Bara man börjar och får rutin på det tror jac du kommer springa utan problem sen

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt det låter :D

    SvaraRadera