måndag 29 maj 2017

Varför följer jag inte mitt hjärta?


Jag undrar vad jag är så rädd för. Vems åsikter
jag är orolig för.  Varför jag inte följer mitt hjärta och lever som jag vill. Visserligen vet jag inte riktigt vad jag vill men varje gång jag börjar fundera kommer tankarna
"men hur" "inte ska jag" "så kan man inte göra"
och jag vågar inte fortsätta fördjupa mig i tankarna och känslorna.


Jag följer en hel del bloggar som handlar om slow living och att följa sitt hjärta. Det är så inspirerande och härligt att läsa. Dessutom så skiner ett lugn igenom alla deras texter och bilder. Och dom har ju så rätt i sina texter. att livet är kort, att man ska följa sitt hjärta och leva livet för sin egen skull.
Flera av dom jag följer har ändrat sitt liv. Bytt jobb, flyttat ut på landet, skalat av sina hem och sina måsten. Dom gör sånt dom älskar, njuter av dagarna och naturen, tar hand om jorden genom att odla, äta mindre kött, handla på loppis osv. Dom sätter sig själva och sina drömmar först. Dom ser till att ta hand om sig själva och vara snälla mot sig själva.

Jag undrar varför jag inte ens vågar tänka på vad jag vill och önskar. Vad jag skulle må bra av. Det går på rutin. Jag gör det som jag tror att andra vill och förväntar sig. Men varför? Vad är jag rädd för?

Några av dom bloggarna som jag läser och inspireras av mycket är dessa:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar