torsdag 11 maj 2017

"Nyttiga" chokladpraliner


Idag är det visst chokladbollens dag. Men istället för chokladbollar tänkte jag tipsa om någonting annat som är otroligt gott. Dessutom utan vitt socker i.


Du smälter helt enkelt en burk kokosolja med en burk jordnötssmör (ca 225 ml per burk) Det ska inte koka. När det smält tar du bort kastrullen från plattan och har i 2 msk kakao och ca 1/2 dl agavesirap. Blanda väl och häll upp i formar. Jag använde både små knäckformar och muffinsformar. Eftersom det blir så mycket orkade jag inte fylla knäckformar med allt. Men man kan ju halvera det. Men det är så gott så att tugga i sig en hel i muffinsform är inga problem alls.

2 kommentarer:

  1. Gud vad gott det lät! och enkelt!
    Jag hoppas att du mår lite bäätre idag.
    Ta hand om dig.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  2. Jag gjorde något liknande med bara jordnötssmör och kokosolja men det blev så tråkigt så nu ligget de i frysen och väntar på att jag ska komma på något bra sätt att göra de godare. Det fick jag nu. Tack så mycket. :-D

    SvaraRadera