fredag 5 maj 2017

Helgens planer



Idag är det fredag och prinsen kommer äntligen hem. Jag längtar som en tok efter honom.
Och jag vet att han längtar hit för han ringer minst en gång om dagen och hör vad jag gör och säger att han längtar hem. Så idag är det äntligen dags.
Vi har lite planer inför helgen men dom är väldigt lösa. Vi får helt enkelt se om vi är sugna på att göra någonting eller om vi bara vill vara hemma och mysa.


Vi hade i alla fall tänkt att imorgon åka på kosläpp. Det har vi varit på många gånger och det är så mysigt. Lyckan att se korna släppas ut i det gröna är fantastiskt. Det brukar även bjudas på mjölk och bullar, finnas andra djur att hälsa på och traktorer att sitta i.
På lördag är det djurens dag utanför stan. Det är också någonting som vi brukar åka på. Där finns höns, hästar kaniner, grisar, hästar och får. Man kan handla, hoppa i hö, klappa djuren och rida. Sen släpps även fåren ut i hagen och det är lika härligt som att se korna springa ut.

Dessutom måste vi åka och handla inför vår gula vecka. Melwin har lovat att hjälpa till och jag tror att han är lika spänd inför vår vegetariska vecka som jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar