torsdag 4 maj 2017

En gul vecka


I samarbete med Risenta

Melwin och jag är en av hundra som blev utvalda att få hem en låda med vegetarisk mat. Tanken är att vi ska äta sju vegetariska måltider under en vecka och se vad vi tycker.
Detta är perfekt eftersom Melwin veckan innan hade frågat om vi inte kunde äta vegetariskt en vecka och jag fick panik! Ska vi äta sallad en hel vecka tänkte jag. Men nu kan vi ju testa det med hjälp av risenta och en massa recept som ser så goda ut.


Förutom en hel låda med olika vegetariska produkter från Risenta får man även med en inköpslista samt ett presentkort så man kan handla resten av ingredienserna som behövs. När lådan kom var inte Melwin hemma men han kommer på fredag och vi har bestämt att vi ska börja på måndag. Det finns ett recepthäfte med recept från måndag till söndag. Och jag tänker att vi kör efter den.

Det ska bli så spännande att prova detta. Jag ska dokumentera allting och nästa vecka får ni se lite av vad vi har ätit och vad vi har tyckt om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar