onsdag 17 maj 2017

Bollmatta


Jag har gjort en matta av garnbollar. Såg det på Facebook och var tvungen att testa.
Tanken var att den skulle bli större än vad den är men det tog sån tid att göra den och var väldigt krångligt att få dit bollarna på rätt plats.


Jag gjorde helt enkelt garnbollar i olika färger och tog sedan en halkmatta med stora hål och knöt fast bollarna i den. Det största problemet är att jag gjorde för stora bollar tror jag. Om man har en sån liten manick som man gör garnbollar med tror jag att det blir bättre. Dom blir då mindre och jämnare i formen. Mina blev lite olika stora. Sen satte jag dom nog lite för nära varandra.

Men om jag hittar en sån som man gör garnbollar med så kommer jag absolut att en till. Den är så fin tycker jag. Och väldigt gosig att gå på.

2 kommentarer:

  1. Åh vad fin! En sån har jag tänkt göra jättelänge! Jag började med tre bollar för några år sedan men sen kom jag inte längre än så... Men nu blev jag sugen igen!

    SvaraRadera
  2. Den ser ut att vara jättemysig att sticka ner fötterna i.
    Kram Helén

    SvaraRadera