onsdag 31 maj 2017

Bildbomb från Tiveden


I torsdags förra veckan åkte jag till Tiveden. En plats jag länge velat besöka men aldrig gjort. Efter att ha varit där förstår jag inte varför jag inte varit där innan. Jag kommer absolut att åka tillbaka igen.


Vilken plats! Vilken natur! Och då gick vi ändå en kort runda på ca 2,4 km. Det finns så mycket mer att se.


Det var inte lätt att gå där. Man klättrade upp för små berg, snubblande på rötter och gick ner i en grotta för att komma vidare. Men så häftigt!


Så många olika vandringsleder man kan gå och fina platser man kan besöka.


Jag fotade och fotade. Och stannade flera gånger och bara tittade, lyssnade och luktade. Det var så tyst. Bara fåglarna som sjöng och vinden som susade.






Vi satt en stund på en liten klippa vid vattnet och njöt av solen och vattnet. Doris passade på att dricka lite och vi åt varsin banan och bara var.



Vi åkte även till en annan sjö som ligger inom Tiveden men en bit därifrån. Hit kommer jag åka runt juli/augusti i näckrosorna blommar. Och just här finns det röda näckrosor. Jag ser fram emot att fota dessa.


Vi lyckades även träffa på en orm. Som var mer rädd för oss än vi för den. Så den lyckades jag inte fånga på bild.



Det var en fantastisk utflykt och massa vackra bilder och minnen följde med hem.

2 kommentarer:

  1. Hittade dig i Lalindas kommentarsfält och dök in här :) Såå fina bilder!! Längtar ut i skogen nu :)

    SvaraRadera
  2. Åh vad mysigt! Var själv i Tiveden för första gången för en månad sedan, så maffig plats!

    SvaraRadera