fredag 14 april 2017

Växthus av sugrör


Jag har sett på flera ställen att människor har gjort små växthus av sugrör. Så söta så jag kunde inte låta bli att testa själv. Väldigt kul att göra och det gick snabbt och var väldigt roligt.


Man limmar helt enkelt ihop papperssugrör (limpistol är enklast märkte jag) Och sen klär man in det med plastfolie. Den första jag gjorde fick små vimplar inne hos sig och det placerades i vardagsrummet. Där har jag planterat lite olika blommor. Det växer helt otroligt.


Blåklint, Aster, eterneller, nattviol och lövkoja. Med tanke på hur fort det växer måste jag nog snart plantera om det.


Efter det första växthuset var jag tvungen att göra ett till. Denna gång blev det ett längre som passade perfekt på fönsterbrädan i köket.


Här i har jag odlat körsbärstomater, plommontomater, ärtor, gurka och smultron. Bredvid står det två plantor med bönor. Dessa satte jag innan och dom växer så fort att dom inte får plats.

Det är så roligt att se hur det växer. Jag hoppas att det ska gå att skörda lite också.

1 kommentar:

  1. Jättefint växthus, måste pröva detta hemma. Tror barnen hade gillat det också😊

    SvaraRadera