tisdag 4 april 2017

Recept overnight oats


Eftersom en av mina fokuspunkter i år är att äta bättre och röra på mig mer jobbar jag nu med att äta bättre frukost. Eller att äta frukost överhuvudtaget. Jag är faktiskt inte så bra på det om jag ska vara ärlig. Hoppar gärna över de och är inte speciellt hungrig på morgonen.


Så för några dagar sen testade jag overnigh oats. Alltså kall havregrynsgröt enkelt förklarat.
Man lägger helt enkelt havregryn i mjölk eller annan vätska över natten och äter det sedan på morgonen.

Jag la 1 dl havregryn i 1 1/2 dl mjölk tillsammans med 1 msk linfrön, lite kanel och ett rivet äpple. Jag blandade och stoppade sedan in det i kylen över natten. På morgonen strödde jag över lite mera kanel, skivade ett äpple och hällde på mjölk.


Jätte gott måste jag säga. Så nu är det bara att fortsätta göra dessa och testa olika frukter och bär i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar