måndag 24 april 2017

Plantera frön


Idag vräker regnet ner här. Inget väder man vill ge sig ut i. Och min mage (IBS) bråkar så jag klagar inte direkt. Ganska skönt att krypa upp i soffan under en filt och bara vara. Dessutom är ju ljudet av regn mot rutan underbart att lyssna på.


Jag bestämde mig i alla fall för att plantera lite frön. Det jag har planterat innan har tagit sig riktigt bra och det är så roligt. Att följa hur det växer, kunna ta hand om dom och prata med dom. Det växer riktigt bra i mina växthus.


Jag köpte två påsar på flyingtiger och det växte så bra så jag kunde inte låta bli att köpa lite mera. 2 påsar för 10 kr. Idag pillade jag ner ärtor, bönor, morötter, sallad, chili och rädisor i jorden.


Nu står dom i växthusen och jag väntar med spänning på att se hur det växer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar