tisdag 18 april 2017

Blir inte alltid som man tänkt sig


Här ligger jag i sängen med datorn på magen och en ljudbok i öronen. Mensvärk är ingenting jag tycker om. Men jag tar tillfället i akt och vilar mig och bara är. Påsklovet är slut och jag är faktiskt ganska trött. Vi har haft det mysigt och fart runt lite och umgåtts. Jag har hunnit städa ordentligt och haft tid att vara med min son ordentligt. Men nu är påsklovet slut.

Morgonen blev inte alls som jag tänkt. Efter över en veckans ledighet var inte sonen sugen på att gå till skolan imorse. Trött och mådde inte så bra. Så det tog tid att få iväg honom. Och mitt i allt detta valde Doris att kräkas. I sängen och på sig själv. Så henne fick jag bära in i duschen och tvätta av och sen fick jag ta tag i sängen och göra rent den. När allt var klart och Melwin gått till skolan kröp jag faktiskt ner i sängen en stund och sov. Vaknade med mensvärk och ja... idag tar jag det lugn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar