torsdag 30 mars 2017

Vad jag gjort dom senaste dagarna


Jag brukar ju lägga ut ett inlägg om dagen. Men så har det inte blivit den här veckan. Inte för att jag inte har tid. För tid har jag hur mycket som helst. Men vad ska man skriva om när man ingenting gör? När ingenting händer i ens liv. Prinsen är hos sin pappa, mannen jobbar och jag och Doris går här hemma och försöker få tiden att gå.

Hur roligt är det att läsa om sånt?


Så vad har jag gjort dessa dagar?

Jag har putsat alla fönster. Har 12 stycken fast jag bor i lägenhet. Nu ser jag solen när den skiner vilket känns härligt. Men de tog på krafterna och det kändes ordentligt dagen efter.

Jag har lyssnat på ljudböcker. Har hunnit med 1 1/2 bok hittills. Så ungefär 15 timmar har jag haft hörlurarna på och följt mordutredningar.

Ungefär 20 mormorsrutor har virkats och sammanlagt har jag nu 37 stycken klara. Men det är långt kvar tills det går att sätta ihop till en filt. Det får ta den tid det tar.

Tittat på Superskaparna, Camping Queens och Mästerkockarna. Dom bästa programmen på tv just nu om ni frågar mig. Och snart final i två av dessa. Så spännande!

Gått längre promenader. Jag behöver röra på mig och har gått upp alldeles för mycket i vikt. Så nu blir de promenader och bättre mat. Har börjat med gröt varje morgon  till frukost.

Varit ute på älg safari. Tyvärr såg vi bara en. Men även rådjur och hjortar fick vi titta på.

Planerat helgen. Lördagen blir en mysig dag i naturen och söndagen ska en födelsedag firas.

1 kommentar:

  1. Nä men så är det ibland, att inget speciellt händer som man känner att det är värt att skriva om. Men du har ju haft rätt mycket för dig denna veckan ändå. Mer än mig som mest varit på jobbet, och det är ju inget kul att skriva om.
    Hoppas du får en underbar helg!
    Kram Helén

    SvaraRadera