fredag 3 mars 2017

Saker jag hade velat veta när jag var 15


Jag såg inne hos Underbara Clara att det kommit ut en bok som heter: Saker jag hade velat veta när jag var 15. Hon är själv med i boken.
Dessutom är: Bodil Malmsten, Lo Kauppi, Annika Norlin, Sabina Ddumba, Pernilla Andersson, Alexandra Pascalidou, Mia Skäringer, Seinabo Sey, Alice Teodorescu, Ebba Witt-Brattström, Mikaela Laurén, Suad Ali, Anna Hedenmo, Lina Axelsson Kihlblom, Seher Yilmaz & Lena Andersson också med.


Jag skulle verkligen vilja läsa den. Sen jag läste om den har jag funderat på vad jag skulle vilja säga till mitt 15åriga jag.

* Tiden går så fort. Du ska njuta av nuet och det som finns här och nu för det går väldigt fort.

* Allting ändras. Vänskap, kärlek, intressen. Det som är viktigt nu kommer inte att vara viktigt sen.

* Du är perfekt precis som du är. Det kämpar du fortfarande med när du är vuxen men försök att släppa det. Du gör de bästa du kan. Var snäll mot dig själv.

* Allting ordnar sig. Hur hopplöst det än verkar så kommer det att ordna sig. För du är så otroligt stark och kommer klara allting. Du kommer gå igenom så mycket skit men du lägger dig inte ner. Fortsätt framåt!

* Det viktigaste i ditt liv är du! Vad andra säger eller tycker är inte viktigt för dom är inte du. Och det är ju inte dom som lever ditt liv. Ta hand om dig själv, gör de du vill och mår bra av.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar