måndag 13 mars 2017

Min helg


Den här helgen har varit väldigt upp och ner.
I fredags kom min prins äntligen hem efter två veckor hos sin pappa. Så det blev en lugn och mysig fredagskväll. Pojkvännen och hans son var här hela helgen och det blir lite trångt med fyra personer i min trea. Något som påverkar mig väldigt negativt. Jag behöver mycket egentid och tyvärr behöver jag ha saker och ting på mitt sätt. Nått jag jobbar på.

I lördags var det begravning och hur fint avsked det än var så var det mycket tårar och tankar under hela dagen. På eftermiddagen fick vi besök av en av mina favoritbarn som längtat efter att få komma hit länge nu. Så efter lite lek inomhus åkte vi till den stora lekparken i stan där även en kompis och hans dotter mötte upp. Vi lekte, matade ankor, fikade  och jag hann fota lite. Det gjorde mig lycklig ända in i själen.

Jag bakade misslyckade muffins också. Goda var dom men herregud så dom såg ut! Men men, allt kan inte bli perfekt. Lördagskvällen spenderades i lugn och ro hemma framför tv.

Igår eftermiddag smet sonen och jag iväg på bio i Linköping. Så mysigt att komma iväg bara han och jag. Vi älskar båda två att få vara med varandra och har stort behov av de.
Vi såg rum 213 som är en skräckfilm för barn. Men vi lyckades se hela utan att blunda eller skrika.
Sen kollade vi i några affärer och åt på Subway innan vi åkte hem igen.

Och helgen avslutades i soffan med tv och slösurf. Så nu kör vi en ny vecka helt enkelt.
Planerna är att städa, som vanligt. Fixa mitt bidrag till monthly makers, ta långa promenader i solen och hinna fota en del.

Hur har er helg varit och vad har ni för planer inför veckan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar