måndag 6 mars 2017

Egen tid?


Vad är egen tid för er? Och hur mycket behöver ni?
Jag är i extremt stort behov av egen tid och njuter otroligt mycket av de. Jag älskar att vara ensam och få göra vad jag vill. Inte behöva tänka på någon annan.

När jag inte haft speciellt mycket egen tid och får chansen till de stänger jag gärna in mig hemma. Jag vill absolut inte träffa någon och helst inte heller prata med någon. Jag vill bara vara ensam.

Sen kollar jag på serier, läser bloggar, pysslar, skriver. Det absolut bästa är att få styra över min tid helt och hållet. Inte behöva tänka på mat eller sömn utan få styra de själv och genom att lyssna på kroppen.

Problemet är att när jag får några dagar ensam så vill jag inte bryta dom för att träffa någon. Jag vill fortsätta vara ensam och njuta. Så tillslut får jag tvinga mig själv att ta mig ut och vara social. Men utan min egen tid blir jag tokig. Jag måste få vara ifred med jämna mellanrum.

2 kommentarer:

  1. Jag har också ett ganska stort behov av egentid. Jag kan verkligen uppskatta att vara hemma själv och läsa, sy, laga mat och bara göra vad jag känner för.

    SvaraRadera
  2. Jag är ungefär precis likadan. Behovet av egentid är starkt och ibland behövs det inte jättelåg tid för att behovet ska stillas. Huvudsaken att jag har möjligheten att helt styra över min tid en stund. :) Idag har jag en riktig egentidsdag och gissa vad jag ska göra?! Kolla serier och pyssla! :)

    SvaraRadera