torsdag 16 mars 2017

Det skaver


Någonting skaver. Det är någonting som inte är bra. Jag vet inte vad det är men både kropp och psyke talar om det för mig.

Jag har otroligt ont i kroppen och det går inte att slappna av. Jag kan inte heller låta den vara tills det går över utan det låser sig. Hela kroppen låser sig och allt fokus är på smärtan.

Jag har väldigt mycket ångest och känner mig ständigt ledsen. Jag vill och behöver göra väldigt mycket men de händer liksom inte. Jag orkar inte.

Jag vet inte hur jag ska ta mig ur det. Jag gör de absolut nödvändigaste men inte mer. Och det finns så mycket som behöver göras. Jag har långa listor i huvudet men varje gång jag tänker att jag ska ta tag i saker och ting blir de helt tomt i huvudet.

Kanske skulle jag strukturera upp mitt liv bättre. Jag tänker mig månadslista, veckolista och dags lista. Att varje månad skriva ner det som behöver göras under månaden och sen dela upp det på veckorna och dagar. Då har jag varje dag saker som ska göras. Och så kan listorna fyllas på och ändras.

Känns som någonting som skulle behövas. I alla fall just för tillfället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar