måndag 20 mars 2017

Att planera min vecka


I morse satte jag mig med en tom skrivbok och började planera min vecka.
Jag började med att skriva ner allting som skulle/ska göras under Mars. Det som är klart prickade jag av och sen började jag med den här veckan. Jag skrev ner allt som jag borde/ska/vill göra i en lista på den vänstra sidan. Efter de skrev jag dag och datum på den högra sidan och fyllde sedan i saker från listan på den vänstra sidan. Några saker varje dag.

Jag vet ju att jag behöver oplanerad tid varje dag. Därför blev det 2-3 saker per dag. Men här har jag inte skrivit in saker som att handla, städa och så vidare. Sånt tar jag när det behövs. På min planerings lista finns till exempel saker som: fota mitt bidrag till monthly makers, betala räkningar, göra en månadsbudget, frosta av frysen, duscha Doris osv.

Det kändes bra att sätta sig ner och planera och titta över vad som ska göras i veckan. Nu får vi se hur de fungerar och om jag kommer fortsätta med det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar