fredag 10 februari 2017

En vinst


I fredags fick jag veta att jag hade ett paket att hämta. Det var min vinst från Anna-Maria inne på dnilva.se. Hon hade en tävling inne på sin blogg där man kunde vinna ett knit kit från Noa Noa.
Ett paket där man får garn och beskrivning på en otroligt fin tröja. Grått och svart fanns de.


Så söt kartong och vackert med ett band runt och väldigt fint packat. Färgerna är fantastiska och garnet är så mysigt och mjukt. Nu är jag inte jätte bra på att sticka men jag ska verkligen ge det ett försök.


Min motivering då? Jo jag berättade om att min mormor lärde mig sticka när jag var liten och jag fick ihop en halv halsduk. Min mormor har alltid sytt kläder och sydde bland annat min balklänning. Men nu är hon gammal och ser dåligt så de var länge sen hon sydde eller stickade nu. Min morfar har fått flytta till ett hem då han är dålig och min mormor är ensam med dåligt samvete för att hon inte kan ha morfar hemma längre. Så jag ville helt enkelt vinna detta för att försöka sticka en varm och fin tröja till min mormor. Som tack för allt hon gjort och lärt mig och som lite tröst i det jobbiga.

Och jag vann! Så nu får jag sätta igång och försöka få ihop den där tröjan till min lilla mormor.

1 kommentar:

  1. Vilken vinst och jag tror säkert att du får ihop en fin tröja till din mormor.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera