torsdag 2 februari 2017

Börjat äta bättre


Sist jag var och handlade köpte jag på mig massa frukt, bär och grönsaker. Jag tänker att om det inte finns hemma så är det ju svårt att äta. Så nu finns det hemma. Och något jag inte köpte var godis och kakor. För som sagt, finns det inte hemma är det svårt att äta.

Så dom senaste dagarna har jag gjort en smoothies till frukost. Med banan, mango eller blåbär, linfrön och jordnötssmör i. Faktiskt riktigt gott. Jag älskar smoothies och dricker de ofta i perioder. Men så tröttnar jag ibland. Men de är ju så bra. Enkelt, gott och går att variera i oändlighet.

Det där med jordnötssmör i är någonting nytt för mig. Läste att man kunde ha i en msk för det är ju bra fett i jordnötter och protein också. Så nu får de gå i en msk i varje omgång. I morse åkte det även i lite bladspenat.

Vilket är erat favorit recept när de kommer till smoothies?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar