tisdag 14 februari 2017

Alla Hjärtans dag

Idag är de alla hjärtans dag! Är de någonting ni firar? Ger blommor eller choklad? Bokar in någonting mysigt med er partner eller vän? Kan inte påstå att det är någonting som jag firar speciellt mycket. En extra puss kanske. Men jag tycker man ska fira och visa sin kärlek varje dag. Inte bara en speciell dag. Som dessutom affärerna tjänar massa pengar på.

Jag hade i alla fall några planer på lite pyssel och bak inför alla hjärtans dag. Men eftersom jag låg sjuk hela förra veckan i stort sett så blev de inte så. Tyvärr. Men jag har lite sparat och tänker dela med mig av de. Och förhoppningsvis testa någonting av de till nästa år.


Cake pops har jag alltid varit sugen på att testa. Och just nu speciellt dom här. Så söta. Sen har jag ingen aning om i fall de är gott eller inte. Men de vore roligt att testa. Så de kommer nog att göras. Även om de inte blir i alla hjärtans dag syfte.


Att skriva ut sen sån här och sätta i en ram vore ju en perfekt present.
Enkelt, snabbt och billigt. Och så gulligt.


Inte för att jag vet varför man ska göra dessa hjärtan eller ge bort dom men jag tyckte dom va söta. Kanske om man sätter en pinne i och stoppar ner i en blomma kanske. Men jag måste nog testa att vika en i alla fall.


Den här foto idén tyckte jag var så söt. Tveksam till att jag hade fått min son att ställa upp på det. Hade antagligen fått vara modell själv.


Den här pajen ser så god ut. Och självklart extra fin med hjärtana på. Sen kan man ju göra vilken paj man vill och täcka med hjärtan. Också en idé jag sparar till senare.

Hoppas ni har en härlig dag. Oavsett om ni firar alla hjärtans dag eller inte.

Alla bilderna är från pinterest.com

2 kommentarer:

  1. Vi firar inte heller det så mycket :)

    SvaraRadera
  2. Det ser ju toppen ut :D Vi firade inte, men jag köpte en present åt min mamma i alla fall :D

    SvaraRadera