tisdag 24 januari 2017

Sjukstuga



Efter en mysig helg med lugn och ro och vänner mådde inte prinsen så bra i söndagskväll. Och som jag misstänkte fick han stanna hemma igår. Genomförkyld och ont i halsen.
Så måndagen blev inte riktigt som jag hade tänkt. Trots de hann jag med allting jag tänkt utan ett samtal som skulle ringas.

Jag sprang fram och tillbaka till Melwin som låg nedbäddad i sängen och ville ha allt från honungsvatten med citron i till halstabletter och mackor. Fick också ta en sväng till apoteket då vi inte hade nån nässpray hemma.



På eftermiddagen mådde han lite bättre och jag hann plocka, dammsuga och torka golv. Efter de tyckte jag att jag var värd ett bad med tillhörande ansiktsmask och efter de latade vi oss mest. Prinsen tog också ett bad och sen blev de tv och mys resten av kvällen.

Så idag ska det där samtalet ringas och tvätt ska sorteras eftersom det är tvättstugan imorgon.
Har eran vecka börjat bra?


3 kommentarer:

  1. Trist att ni också har sjukstuga hos er just nu. Samma här - men på bättringsvägen! :)

    SvaraRadera
  2. Skönt att du hann med nästan allt torts sjukstuga!

    SvaraRadera