onsdag 4 januari 2017

Rädslan för min dröm


Jag har haft en önskan och en längtan i många år nu. En väldigt stark sån. Något som tagit upp mycket av min tid och mina drömmar. Nu börjar de närma sig. Drömmen kan bli verklighet. Äntligen kan jag få det jag längtar så mycket efter och har gjort så länge.

Men nu är jag rädd. Osäker. Klarar jag av de? Hur blir de? Orkar jag? Vill jag verkligen? Kanske bättre att bara fortsätta som de är. Det här kommer ändra mitt liv. Ordentligt. Men inte på något negativt sätt. Det kommer bara bli annorlunda. Och några tuffare år. Men också år fulla med kärlek och glädje. Ändå blir jag väldigt rädd och oroar mig för allt möjligt. Samtidigt som jag tänker att de finns otroligt många som klarat av de innan mig. Och jag har redan gjort de en gång. Och då var jag yngre och i sämre skick än jag är nu. Jag är starkare och i bättre balans nu.

Så varför blir man så rädd när man närmar sig de man vill? Något man drömt om i många år. Jag borde ju vara överlycklig och kasta mig in i de här. Se till att de händer  så fort som möjligt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar