tisdag 31 januari 2017

Plantera om julblommorna


I julas fick jag två otroligt fina blommor. En av sonens farmor och farfar (i röd kruka) och sen en som sonen själv gjort på mormors jobb (den lilla koppen) Nu har vissa av blommorna vissnat medan en del av dom fortfarande är fina. Så jag tänkte att jag helt enkelt planterar om dom.


Jag har noll gröna fingrar. Är jätte dålig på blommor och växter och de mesta dör hemma hos oss. Förutom helt gröna växter som inte behöver så mycket vatten. Men hur svårt kan de vara tänkte jag. Slängde det som vissnat och det som fortfarande var fin fick flytta till en ny kruka.


Det blev väl inte så dumt? Vi får se hur de går med dom. Om dom överlever tillsammans eller inte.


Mossan och äpplet från sonens fina arrangemang fick följa med. Tänker att äpplen inte behöver ha med julen att göra. Och så blev de fint med en liten färgklick i allt de gröna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar