onsdag 25 januari 2017

Längtan efter ett arbetsrum/pysselhörna



Jag funderar på att göra en liten arbetshörna. Eller vad ska man kalla de? Kontor? Pyssel hörna?
Har bland annat sett Sandras fantastiska arbetsrum och även hennes samlade inlägg om hur de sett ut och ändrat sig. Hon har ju sån fantastisk stil och öga för detaljer. Kan man hyra in hennes som inredare tror ni?



Nu har ju inte jag ett helt rum att inreda men jag tänker antingen en del av vardagsrummet där vi faktiskt tidigare hade en pysselhörna sonen och jag eller i mitt sovrum. En liten hörna där jag kan sitta och blogga, samla inspiration och samla allt mitt pysselmatrial och fotogrejer. Sonen pratar också om att han tycker vi ska fixa någonting nu när han faktiskt tycker om att pyssla. De gjorde han tydligen inte när vi hade vår pysselhörna. Trots att jag kommer ihåg att han satt där en hel del och grejade.


Han har ett skrivbord i sitt rum. Jag undrar om man skulle kunna ta det och hitta på någonting annat inne hos honom. Så kan det vara grunden. Sen får vi bygga därifrån. Förvaring, stol, fina saker att smycka det med.  Ni ser ju lite av hur jag skulle vilja ha de. Men eftersom ekonomin inte finns får jag helt enkelt ta de som finns och jobba utifrån de.


Alla bilder är från mitt album Arbetsrum på pinterest.

3 kommentarer:

  1. Tycker Sanna Hederstedt har en sjuuukt mysig pysselhörna. Drömmer också om en sådan men vet inte riktigt var vi skulle ha den. Man vill ju helst vara i köket och inte i någon undanskymd vrå. Vardagsrummet lät iof inte så dumt.

    SvaraRadera
  2. Fin inspiration! Jag har haft ett helt rum som ateljé under över ett år nu men sitter ändå hellre i köket eller vardagsrummet och jobbar. Gillar nog att ha det så bättre. Nu ska jag hyra ut det rummet och det känns bara skönt. Ska bara lösa förvaring av allt skaparmaterial, men jag har ju en klädkammare också :)

    SvaraRadera
  3. Fina inspirationsbilder!
    Och jag tänker att det blir extrafint när man tar det man har. Eget och personligt.
    Du kommer att få till det.

    Brevet till dig själv...så fint. Och mjukt mot ditt eget inre.
    Känns som kärlek.

    Kram Hannis

    SvaraRadera