måndag 9 januari 2017

20 års nykterhet


Igår var en speciell dag. En människa som har en stor betydelse i mitt liv firade att han hade varit nykter i 20 år. Tänk er... 20 år. Från att druckit i stort sett varje dag i sitt vuxna liv till att inte ta en droppe. Jag var med en liten stund innan han blev nykter. Trots att jag var ett barn har jag många minnen från den tiden. Och det är fantastiskt att ha fått vara med på denna resa. Se hur han vuxit och ändrat hela sitt liv och sin personlighet. Från en envis och egoistisk människa till en varm och omtänksam man som alltid finns där när man behöver.

Denna man har funnits i mitt liv sen jag var 10 år. Genom mina tonår och när jag blev vuxen. När jag blev mamma och separerade. Under all denna tid har han alltid funnits där och hjälpt till när man behöver. Han är en stor trygghet i livet. Han är klok och delar med sig av det. Han är rak och ärlig och talar alltid om precis hur det är. På både gott och ont. Jag tror inte han vet hur mycket han betyder för mig och hur otroligt stolt jag är över honom.

Hans resa är otrolig och de är en ära att få fira hans dag tillsammans med honom och många andra fantastiska människor. Han har lärt mig så mycket under åren och utan honom hade jag inte varit den jag är idag. Han är alltid bara ett samtal bort. Jag hoppas att han var nöjd med sin dag igår och kände all kärlek från oss alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar