torsdag 22 december 2016

Pepparkakshus


Igår var det dags att göra ett pepparkakshus. Sonen önskade de och självklart skulle vi göra de. Jag har testat att göra allt från grunden men de blir inte bra så jag tog den lätta vägen och köpte ett färdigt för montering.


Jag brände mig "bara" två gånger på sockret och vi fick ihop de. Även om ena långsidan fick sättas ihop då de gick av på mitten.


Kristyren gjorde jag själv men tyvärr blev den lite för lös. Men det fungerade ju ändå. Men skiktat florsocker på toppen, bomull runt och lite dekoration blev de faktiskt fint.


Jag fixade också el i huset. La in en liten ljusslinga. Blev lite extra mysigt.


Sonen längtar till efter jul. Då ska han krossa de och äta upp de säger han. Och de gjorde vi när jag var liten så självklart ska han få göra de.


Eftersom han ska äta upp de var de viktigt att vi gjorde de så sent som möjligt så de inte hann bli gammalt och dammigt. Och de kommer de inte hinna bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar