söndag 25 december 2016

Ljusglimtar v 51


Varje söndag skriver jag upp de fina som hänt under veckan. Mina ljusglimtar som gjort livet lite extra bra. Stort och smått. Allt som kändes extra bra.

* sova pannan mot panna med doris

* griljera egen skinka

* höra att man är vacker och saknad varje dag 

* baka eget vörtbröd

* när min vän med cancer får komma hem

* äta mitt eget bröd med skinka på 

* när en vän ringer och berättar att att han fått både lägenhet och jobb. 

* när prinsen umgås med både sin farmor och sin mormor 

* göra ett pepparkakshus med somen 

* få prata och skratta en stund 

* få hjälp att överleva julen 

* äta frukost hos min syster 

* försöka få till fina kort under asgarva 

* morfars gläder när vi kommer 

* äta god mat 

* sova en liten stund mitt på dagen 

* sonens glädje över sina julklappar 

* skratta, umgås och mysa hela julaftons kvällen med fantastiska människor 





1 kommentar:

  1. Härliga ljusglimtar. Jag tror det är viktigt att ta tillvara på alla stora som små glädjeämnen.
    Kram Helén

    SvaraRadera