fredag 9 december 2016

Julpyssel jag vill göra

Jag älskar Pinterest! De finns så otroligt mycket inspiration där. Till allt! Idag tänkte jag att vi skulle kolla på lite olika julpyssel som jag är sugen på att testa. Perfekt nu till helgen.
Alla hittar ni på min pinterest HÄR Där finns de flera än dom jag delat med mig av här.



Dessa tycker jag är så söta. Och tänk så gott de måste vara. Och dessutom väldigt enkelt att göra. Inga problem att göra tillsammans med barnen.



Hur fin är inte denna krans? Dessutom kostar ju inte polkakäppar speciellt mycket. Man brukar kunna köpa ett 10-pack för 10-15 kr. Och den håller i flera år. Om man nu inte vill äta upp den.
Har sett massor av dessa kransar av julgranskulor. Så fina! Jag tänker faktiskt att jag ska kolla efter kulor när dom rear ut julsaker så jag kan göra en till nästa år. För tyvärr har jag inte kulor så de räcker hemma.


Vilken perfekt vas när man ska ge bort en julblomma. Och som sagt, polkakäppar är ju inte speciellt dyrt. Men med det här blir de mycket roligare och finare.


Jag har letat hemma men hittar inte en ända vit strumpa. Tyvärr. Annars hade de blivit en eller två små snögubbar. Och jag som är värdelös på att sy älskar att man inte behöver göra de för att få ihop denna sötnos.


Små granar av kottar. Genialt!


Dessa har jag faktiskt redan testat. Väldigt enkelt och så sött. Har bara gjort en så länge men planerar att göra flera.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar