fredag 2 december 2016

Jul recept jag vill testa


Nu börjar de gå mot jul och jag är så sugen på att baka och greja. Saffransbullar med vaniljkräm har jag redan gjort. Men de finns så mycket mera. Förra året gjorde vi saffransbullar fulla med russin och riven mandelmassa. De är jag väldigt sugen på att göra igen.

Pepparkakor har sonen sagt nej till men ett pepparkakshus önskar han. Så de ska vi göra när han kommer hem igen.

Leilas Saffransskorpor skulle jag vilja göra. Melwin äter massa skorpor och jag tror att han skulle gilla det. Vörtbröd älskar jag. Med julskinka på. Gud så gott! Så tex Ernst vörtbröd vill jag baka. Tror att de är riktigt gott med hemmagjort.

Fina Ruth tipsar om 13 Micro knäck med olika smaker som jag är sugen på att testa. Kommer ihåg att hon tipsade om sånt förra året.



Någonting annat som är gott som jag gjort tidigare är pepparkakscheesecake. Så gott! De borde ni testa. Har inget recept på de men de är bara att googla så kommer de fram flera stycken.
Funderar också på att doppa marshmallows i choklad och sen krossad polkagris. Tycker de ser så mysigt ut.  

2 kommentarer:

  1. Älskar julen och all bakning och godis, men det blir lite för mycket gott bara... Den där cheesecaken ser väldigt god ut. Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Alltså ååh, saffransbullar med russin och mandelmassa lät otroligt gott!

    SvaraRadera